ADOF-Model

Om de effectiviteit van een website te meten is het ADOF model ontwikkeld door Huizingh(2017). Het ADOF model bestaat uit 4 factoren - Accessibility, Design, Offer en Fulfilment – die bepalen hoe succesvol een website kan zijn.

Accessibility

Hierbij wordt er gekeken hoe toegankelijk en bereikbaar een site is. Vragen die gesteld kunnen worden zijn: is de website te vinden voor de doelgroep? of is de URL van de website te begrijpen? (managementmodellensite, sd)

De website van Glancelation is door de originele naam heel makkelijk te vinden via google of andere zoekmachines. De URL van de website is ook duidelijk, hierin staat de bedrijfsnaam vermeld: (https://glancelation.jouwweb.nl/over-ons) wel is er nog de toevoeging jouwweb.nl in te vinden. Dit zal nog aangepast kunnen worden wanneer Glancelation daar financiële vergoeding tegenover krijgt, er zitten namelijk kosten aan verbonden. De URL zal tegen die tijd veranderen naar Glancelation.nl.

 

Design

Bij het design heb je te maken met de gebruiksvriendelijkheid-, doorzichtigheid- en duidelijkheid structuur van de website. Je hebt ook te maken met navigatiemogelijkheden, de actuele inhoud en interactiviteit. De wens van de klant is hierbij het belangrijkste. (managementmodellensite, sd)

De website van Glancelation heeft meerdere menu’s en submenu’s waardoor het voor de bezoeker overzichtelijk blijft waar diegene kan vinden wat hij of zij nodig heeft. De website van Glancelation zal dagelijks bijgewerkt worden om deze zodat de informatie wel zo relevant blijft.

 

Offer

Hierbij wordt gekeken naar wat de website te offeren heeft, zijn er prijsvoordelen en extra informatie. Glancelation zal dan ook moeten zorgen dat de informatie actueel blijft, relevant blijft voor de bezoeker, de contactgegevens juist en volledig zijn, interactie mogelijk tussen bezoeker en Glancelation en is er een FAQ (frequently asked questions) pagina aanwezig waar klanten bij kunnen. (managementmodellensite, sd)

Voor Glancelation geldt dat de eerste 2 punten dagelijks gemonitord kunnen worden zodat deze correct blijven. De contactgegevens zullen niet zovaak veranderen en deze staan nu ook op een menu van de website. Hierbij kan een contactformulier worden ingevuld. Ook staan zowel het telefoonnummer als de openingstijden en locatie van Glancelation er op. Hierdoor is het makkelijk voor de bezoeker om contact te leggen met Glancelation. Er is geen chatversie op de website van Glancelation, dit zal lastiger gerealiseerd kunnen worden omdat er dan altijd een persoon actief de chats moeten bijhouden en hiervoor dan ook iemand aangenomen worden. Voor grotere bedrijven is dit wellicht een uitkomst maar voor Glancelation zal dit minder zijn. Ook heeft Glancelation momenteel nog geen FAQ pagina deze zal er nog wel kunnen komen als daar aanleiding voor zal zijn.

 

Fulfilment

De fulfilment gaat over de succes van de website op lange termijn. Een bedrijf moet wanneer het haar producten en bepaalde beloftes op de website zet hier ook aan voldoen, anders zullen klanten niet meer terugkomen en komt het ook de reputatie van Glancelation niet ten goede. (managementmodellensite, sd)

Glancelation zal door middel van goed plannen (visionplanner) zorgen dat ze de producten altijd kan leveren en haar beloftes na komt. Ook zal zij transparant om moeten gaan met aangevraagde informatie van de klant. Verder is het op tijd beantwoorden van de vragen van een klant via mail erg belangrijk, deze zullen dan ook binnen 2-3 werkdagen beantwoord moeten zijn. Als er uiteindelijk blijkt dat er vaak dezelfde vragen komen zouden deze weer opgenomen kunnen worden in een FAQ.